Tuesday, July 26, 2016

Farish Berhari Raya!

Assalamualaikum.

Lama sudah x update. Berhabuk gitu blog mama! (auuuwww now will use word mama). No more saya or aku or what ever lagi. Pengaruh usia, bertambah pula dengan keadaan sekeliling yang dihimpit oleh hero-hero kesayangan dan blog ini juga bakal menjadi coretan memori hero-hero kesayangan. Maka, lebih afdal mama menggunakan gelaran diri dalam blog ini as MAMA.

Farish Iskandar berhari raya di office mama! Okay, nak di jadi kan cerita pada hari kejadian, mama terpaksa balik rumah memandangkan kerja-kerja "maintenance" masih belum diselesai kan. Ceeewahhh maintenance ape ye? Service aircond jea. Maka mama balik terus fetch anak kesayangan, Farish untuk menemani mama tunggu kerja-kerja "maintenance" selesai.

Selesai kerja-kerja "maintenance" maka mama terus kena rushing balik office bawa anak kesayangan. Hehehhe. Maka berhari raya lah si kecil ini di office kecil mama.







Ya Allah , haramkan wajah kedua-dua ibu bapaku dari disimbah api neraka. Kurniakan buat mereka syurga tanpa hisab. 


 Ya Allah peliharalah anak-anakku selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah dia, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah anak-anakku dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezekinya. Ya Allah jadikanlah anak-anakku sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, dan baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam.

No comments:

Post a Comment