Friday, April 13, 2012

7month at Medan, Indonesia??

lately mood nak berjalan jea, and last year gara2 my sister yang suka menghasut so terpengaruh la dengan ajakan nye ke Medan, Indonesia. so, booking la flight on that time.

trip/honeymadu to Medan, Indonesia coming this May. opssssssssssssssssssss!!~ check balik tengok date flight time tue my baby dah 7++ month ;'( worry gak kalau xlepas naik flight.

hmmmmmm, i HOPE everythings going well. ok, planning ke Medan nie awal nye nak amik travel agency jea, tapi memikir kan keadaan (takut xlepas) so, cancel la amek dengan depa. actually siap dah dapat their schedule lagi..

Jadual Perjalanan :


HARI 01 Sebaik tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Polonia, Medan dijemput oleh wakil kami disana. Seterusnya berhenti sebentar di Tempat tukaran wang asing.
Istana Maimom
Lawatan diteruskan ke Istana Maimoon untuk melihat Istana untuk Sulthan Deli yang dibina pada tahun 1888. Peserta dibawa ke restoran tempatan untuk makan tengah hari.

Niagara Hotel, Parapat
Selepas itu, peserta meneruskan perjalanan ke Parapat. Sebaik tiba di Parapat, peserta dibawa ke Niagara Hotel untuk urusan daftar masuk dan makan malam akan disediakan di restoran tempatan.
MT / MM


HARI 02 Selepas sarapan pagi, peserta akan dibawa menyusuri Tasik Toba menaiki bot selama 45minit untuk melawat Kampung Tomok dan Kampung Ambarita.
Danau Toba
Pulang semula ke Parapat untuk makan tengah hari. Selepas itu, meneruskan perjalanan ke Berastagi melalui Simarjarunjung. Berhenti sebentar di Sipiso Piso waterfall dan melihat keindahan Tasik Toba dari Utara. Sebaik tiba di Berastagi, peserta dibawa ke kedai menjual buah buahan tempatan.
Mutiara Grand Hotel
Daftar masuk di Mutiara Grand Hotel dan makan malam akan disediakan di restoran tempatan.
SP/MT/MM


HARI 03 Sarapan pagi di hotel, pulang semula ke Medan melalui Sibolangit dan Sembahe yang mengambil masa 2jam perjalanan. Makan tengah hari di restoran tempatan. Selepas itu, melawat ke Pasar Ikan lama dan Medan Mall.
Grand Antares Hotel
Daftar masuk Grand Antares Hotel dan makan malam di restoran tempatan.
SP/MT/MM


HARI 04 Selepas sarapan pagi, aktiviti bebas sehingga masa untuk dihantar ke Lapangan Terbang Antarabangsa Polonia untuk destinasi pulang ke Malaysia. SP

************
huarghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!! ;( ikut travel agency pun okay sebenar nye, tapi memikir kan baby dalam pewut nie. isk isk isk!!

andai kata xlepas, merana lah seketika.. tapi xpala, mungkin bukan rezeki kan! ehemmmm.. tapi dah ada solution in case la kan..

me : sayang, kalau xlepas naik flight kita honeymadu Genting Highland buley??
him : okay..
me : i love you bangattttt!! mwah3 :p

heheheheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.. percutian kena di terus kan!! but im still be HOPE.









p/s : doa kan lah lepas ye!! kalu x, merana jua lah my bff, miss Lya pun follow gak!! al maklum la nyibok jadi 2nd wife my husband huhuhu!! xpe, sharing is caring hihihi.

No comments:

Post a Comment